Q&A

Vad ingår i städningen?
Alla våra uppdrag har en egen checklista på de städmoment som vi utför, detta tas fram utifrån en behovsanalys hos kunden. Är du som privatperson nyfiken på hur våra checklistor för hemstädning ser ut? Isåfall hittar du den HÄR (observera att det går att lägga till/ta bort/ändra moment i checklistan)

Hur fungerar det med skatteverket och RUT?
Du som betalar skatt i sverige och är över 18 år har rätt till 50% skattereduktion på hushållsnära tjänster. Vi ordnar med hanteringen från skatteverket för att hämta RUT-avdraget. Läs mer här på skatteverkets hemsida.

Är ni försäkrade?
Självklart, vi har en ansvarsförsäkring hos SVEDEA med ett basbelopp upp till 10 000 000 MSEK

Har ni nöjdhetsgaranti?
Vi har alltid 100% nöjdgaranti på alla våra uppdrag. Är det något som du inte är nöjd med så hör av er till oss inom 24h efter avslutat uppdrag. Vi kommer och åtgärdar inom 24h.

Kommer alltid samma städerska?
Ja, ofta arbetar vi i team på Stodona så om någon blir sjuk finns det alltid en till som känner till ditt hem. Skulle vi behöva sätta in en vikarie görs detta alltid i samråd med kund.

Säkerhetspolicy:
Alla våra anställda skriver på ett sekretessavtal och samtliga anställda i Stodona AB lämnar utdrag från polisens belastningsregister.
Vi jobbar i enlighet med Svenska stöldskyddsförerningens riktlinjer i alla våra säkerhetsfrågor och har en ansvarsförsäkring via SVEDEA med ett belopp upp till 10 000 000 sek på alla våra uppdrag.

Miljöpolicy:
Stodona värnar om miljön och vill i största mån arbeta med städmaterial som är snälla mot miljön. I vissa fall krävs annat städmaterial för att få ett bra resultat, detta görs alltid i samråd med kund.